زندانی سیاسی، کارگر زندانی آزاد باید گردد

در حمایت از فراخوان کارزار کارگران و معلمان و بازنشستگان

تورم و گرانی فزاینده در ماه‌های گذشته، عرصه زندگی را چندان بر توده‌های کارگر و زحمتکش تنگ کرده که به ناچار، سفره‌های خالی خود را از خانه‌ها به خیابان‌ها آورده و در برابر مراکز و ادارات دولتی گسترانده‌اند. با وجود این گوش شنوایی در میان سران و مسئولان رژیم یافت نمی‌شود. در برابر فقر گسترده اکثریت عظیم توده‌های مردم، آنان آشکارا و بی‌شرمانه در همدستی با سرمایه‌داران به غارت و یغمای دسترنج توده‌های مردم مشغولند. و آن گاه که توده‌های کارگر و زحمتکش به وضعیت معیشتی خود اعتراض می‌کنند، با تهدید و سرکوب پاسخ می‌دهند.

کارگران هفت‌تپه در اعتراض به این نابرابری‌ها، چپاول‌ها و خصوصی‌سازی‌هایی که کارخانه را به آستانه ورشکستگی کشانده، تمامی تهدیدات سران امنیتی و قضایی رژیم را نادیده گرفته و به رغم ممنوعیت اعتصاب و تظاهرات، روزهای متمادی اعتصاب کردند و خیابان‌های شوش را در زیر گام‌های استوار و رزمنده خود در نوردیدند.

آنان “نان، کار، آزادی، اداره شواریی” می‌خواهند.

خواسته‌ای که ارکان رژیم را به لرزه انداخته است. از همین‌رو، مسئولان دولتی و امنیتی به یاری مدیران چپاولگر و مختلس شرکت شتافته و تعدادی از نمایندگان کارگران از جمله اسماعیل بخشی را به همراه سپیده قلیان (از حمایتگران کارگران هفت‌تپه) با ضرب و شتم دستگیر کرده‌اند. اکنون پس از گذشت ۲۱ روز، این دو هنوز در زندان و زیر فشارهای جسمی و روحی قرار دارند. چند روز بعد نیز مأموران امنیتی به سراغ علی نجاتی، کارگر و عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر رفتند و او را نیز با ضرب و شتم بازداشت کردند. در آستانه روز دانشجو، نیز عسل محمدی، فعال دانشجویی را به جرم درج اخبار کارگران هفت‌تپه در تهران دستگیر کردند. اکنون خانواده‌های این زندانیان، نگران جان عزیزان‌شان هستند.

اما کارگران هفت‌تپه تنها نیستند. در سراسر ایران، کارگران، معلمان و دانشجویان با کارگران هفت‌تپه اعلام همبستگی کرده و “کارگر، معلم، دانشجو، اتحاد، اتحاد” به شعار مشترک‌شان بدل گشته است.

در ادامه این همبستگی‌ها، روز ۱۶ آذر، سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، کانون صنفی معلمان تهران، گروه اتحاد بازنشستگان، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و معلمان عدالتخواه در فراخوانی کارگران و مردم زحمتکش را به برپایی کارزاری سراسری در حمایت از کارگران هفت‌تپه و برای آزادی فوری و بی قید و شرط اسماعیل بخشی، علی نجاتی وسپیده قلیان، فراخوانده‌اند.

کمیته خارج کشور سازمان فداییان (اقلیت)، ضمن حمایت از این فراخوان، از تمامی نیروهای کمونیست، انسان‌های آزادی‌خواه، فعالین و هواداران سازمان می‌خواهد به کارزار آزادی کارگران زندانی و حمایت از کارگران هفت‌تپه و تمامی کارگران ایران بپیوندند.

کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد

کارگر، معلم، دانشجو، اتحاد، اتحاد

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

کار، نان، آزادی، حکومت شورایی

کمیته خارج کشور سازمان فداییان (اقلیت)

۱۸ آذر ۱۳۹۷

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.