نه تهدید نه زندان دیگر اثر ندارد

چهارده روز پس از آغاز دور جدید اعتصاب قهرمانانه کارگران مبارز مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه برای تحقق مطالبات خود، رژیم ارتجاعی و ضدکارگری جمهوری اسلامی نه‌تنها پاسخی به مطالبات برحق کارگران نداد، بلکه به سرکوب و بازداشت کارگران مبارز روی‌آورده است. رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی از چند روز پیش واحدهای ضد شورش را برای مقابله با کارگران، به شوش گسیل نمود و درحالی‌که عموم مردم زحمتکش شوش به حمایت از کارگران برخاسته‌اند، روز ٢٧ آبان ماه بازداشت گسترده رهبران و فعالان کارگری نیشکر هفت‌تپه را آغاز کرد.

بر طبق گزارش ٢٧ آبان ماه سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه ” آقایان اسماعیل بخشی-محمد خنیفر-محسن آرمند به همراه خانم خبرنگار به مکان نامعلومی منتقل شدند و سایر نمایندگان دستگیر شده که تعداد آن ها بین ۸ تا ۱۰ کارگر می باشد در مقر پلیس اطلاعات (ستاد فرماندهی)بازداشت می باشند و تا کنون هیچ گونه اطلاعی از آن ها در دست نمی باشد.” در اعتراض به این اقدامات ارتجاعی و سرکوبگرانه رژیم، گروهی از کارگران و خانواده‌های آنها در مقابل مقر پلیس اطلاعات تجمع نموده و خواستار آزادی بازداشت شدگان هستند.

در حالی که جمهوری اسلامی دو میلیارد دلار به جیب کارفرمای فراری این مجتمع سرازیر کرد، پاسخ مطالبات کارگرانی را که چهار ماه دستمزد خود را دریافت نکرده و در فقر و گرسنگی به سر می‌برند، با سرکوب و بازداشت می‌دهد.

اما این اقدامات ارتجاعی و سرکوبگرانه رژیم نه‌تنها کمترین خللی در مبارزه کارگران برای تحقق مطالبات خود ایجاد نخواهد کرد، بلکه آزادی فوری بازداشت‌شدگان از هم اکنون بر لیست مطالبات کارگران افزوده شده است.

جمهوری اسلامی با وحشی‌گری، تهدید و بگیروببند، نمی‌تواند هزاران کارگر را که چندین ماه دستمزد دریافت نکرده و خانواده‌های آن‌ها در چنگال فقر و گرسنگی گرفتارند از ادامه مبارزه بازدارد.

سازمان فدائیان(اقلیت) بازداشت کارگران نیشکر هفت‌تپه را شدیداً محکوم می‌کند و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط بازداشت‌شدگان و تحقق فوری مطالبات کارگران است.

سازمان فدائیان(اقلیت) عموم کارگران ایران را به حمایت و همبستگی با کارگران نیشکر هفت‌تپه فرامی‌خواند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌باد آزادی- زنده‌باد سوسیالیسم

٢٧آبان ماه ۱۳۹۷

سازمان فدائیان (اقلیت)

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.