تهدید و بازداشت معلمان را محکوم و از اعتصاب و مطالبات‌شان حمایت کنیم

امروز دوشنبه ۲۳ مهر، دومین روز اعتصاب سراسری معلمان با همبستگی و اتحاد کم‌نظیری در شهرها و استان‌های مختلف کشور ادامه یافت. معلمان زحمتکش و مبارز در حالی به اعتصاب سراسری خود ادامه داده‌اند که دستگاه امنیتی و سرکوب رژیم، ضمن ارعاب و تهدید معلمان، سعی کرد با توسل به شایعه‌پراکنی و خرابکاری، ارتباط‌ها و فعالیت اطلاع‌رسانی معلمان در شبکه تلگرام را محدود و مخدوش سازد و فعالان و سازمان‌دهندگان اعتصاب را شناسائی کند. در همین رابطه محمدرضا رمضان‌زاده رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، روز گذشته بازداشت و تلگرام این تشکل، از مدیریت و کنترل آن خارج شد. علی‌رغم این تهدیدها و خرابکاری‌ها و سایر اقدامات سرکوب‏گرانه دستگاه امنیتی، اعتصاب در شکل گسترده‌ای ادامه یافت.

معلمان مبارز ایران که در اعتراض به گرانی و تورم، پولی‌سازی آموزش، پایین بودن حقوق و دستمزد، نقض حق تحصیل رایگان و عمومی، ناایمنی و غیراستاندرد بودن مدارس، عدم برخورداری از یک بیمه کارآمد، عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و نارسائی‌های متعدد دیگری دست به اعتصاب زده‌اند، در اعتصاب سراسری خود بار دیگر خواستار رسیدگی به خواست‌های خود شدند. معلمان همچنین خواستار پایان پی‏گردهای و برخوردهای امنیتی، آزادی فوری و بی قید و شرط محمدرضا رمضان‌زاده، محمود بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی، محمد حبیبی و بازگشت به کار کلیه معلمان اخراجی شدند.

تاکنون بسیاری از کارگران و زحمتکشان و تشکل‌های کارگری، از جمله سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه، سندیکای کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، گروه اتحاد بازنشستگان، جمعی از کارکنان مخابرات و ارتباطات، و گروه‌هائی از دانشجویان از این اعتصاب حمایت کرده‌اند. جا دارد به‌طور هر چه گسترده‌تر و وسیع‌تری از این اعتصاب و از خواست‌های معلمان حمایت شود. حمایت فعال دانش‌آموزان، به‌ویژه والدین آن‌ها بسیار مهم و تأثیرگذار است و می‌تواند این اعتصاب را وارد فازهای پیشرفته‌تری کند.

سازمان فدائیان (اقلیت) از اعتصاب سراسری و تمام مطالبات معلمان حمایت می‌کند و دانشجویان، دانش‌آموزان و بستگان آن‌ها و سایر گروه‌های اجتماعی را به حمایت از معلمان فرا می‌خواند.

سازمان فدائیان (اقلیت) ارعاب و تهدید و بازداشت معلمان مبارز را قویاً محکوم می‌کند و خواستار آزادی فوری معلمان دربند و منع پی‏گردهای قضائی و امنیتی فعالان جنبش معلمان است.

زنده باد اتحاد و اعتصاب سراسری

سرنگون بارژیم جمهوری اسلامی- برقرارباد حکومت شورائی

زنده بادآزادی- زنده باد سوسیالیم

بیست و سوم مهرماه ۱۳۹۷

سازمان فدائیان (اقلیت)

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

 

POST A COMMENT.