کارگر زندانی آزاد باید گردد

دیشب و امروز با حمله وحشیانه عوامل مزدور و سرکوبگر جمهوری اسلامی ۶۵ کارگر مبارز “گروه ملی فولاد اهواز” دستگیر شدند.

بعد از چهارده روز اعتصاب و اعتراض، شب گذشته کارگران در فلکه کیان‎پارس اهواز و اطراف آن تجمع کردند که مورد حمله وحشیانه نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی قرار گرفته و حدود ۵۰ کارگر دستگیر شدند.

حمله وحشیانه نیروهای انتظامی به کارگران اما نتوانست مانعی بر سر راه مبارزات کارگران قرار دهد و کارگران امروز متحدتر از همیشه بار دیگر دست به تجمع زده و این بار با شعار “کارگر زندانی آزاد باید گردد” به حمایت از رفقای دربند خود برخاستند. نیروهای سرکوبگر وقتی اتحاد کارگران را دیدند، بار دیگر به منظور درهم شکستن مقاومت کارگران به صفوف آن‎ها یورش برده و ۱۵ کارگر دیگر را دستگیر کردند اما هیچ‎کدام از این اقدامات وحشیانه و ضد کارگری نتوانست خللی در اراده‎ی کارگران “گروه ملی فولاد اهواز” که چیزی برای از دست دادن ندارند، ایجاد کند و آن‎ها به تجمع خود در برابر استانداری و هم‎چنین پاسگاه نیروی انتظامی اما این بار همراه با خانواده‎های کارگران بازداشتی ادامه داده و خواستار آزادی تمامی کارگران دربند شدند.

کارگران “گروه ملی فولاد اهواز” در روزهای گذشته با تظاهرات در سطح شهر، تجمع در برابر استانداری، یورش به دفاتر نمایندگان مجلس اسلامی در اهواز و خرد کردن شیشه‎های دفاتر آن‎ها، مسدود کردن خیابان‎ها و خط راه‎آهن اهواز به تهران بارها خواست‎های خود را فریاد زدند اما تنها چیزی که از مقامات جمهوری اسلامی شنیدند وعده بود.

“کارگر می‎میرد، ذلت نمی‎پذیرد”، “مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر”، می‎ایستیم، می‎میریم، حق‎مون رو می‎گیریم”، “سوریه رو رها کن فکری به حال ما کن”، “ما کارگریم نون می‎خوایم، دوا و درمون می‎خوایم”، “حقوق‎ها رو نمی‎دن، مرگ بر آمریکا” از جمله شعارهای کارگران در روزهای اخیر بود.

کارگران خواستار پرداخت سه ماه دستمزد معوقه، پرداخت حق بیمه، تعیین تکلیف مالکیت کارخانه و آغاز تولید هستند. کارگران می‎گویند ما نمی‎خواهیم و نمی‎گذاریم این کارخانه نیز به سرنوشت دیگر کارخانجات هم‎چون هپکو دچار شود که به بهانه‎ی خصوصی‎سازی عملا تعطیل گشته و تولید در آن‎ها متوقف شده است. چهار هزار کارگر “گروه ملی فولاد اهواز” خواستار امنیت شغلی خود در کشوری هستند که بیشترین بیکاران را دارد.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن محکوم کردن اقدام وحشیانه نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی، خواستار آزادی فوری و بی‎قید و شرط کارگران بازداشتی می‎باشد.

سازمان فدائیان (اقلیت) از خواست‎های کارگران “گروه ملی فولاد اهواز” حمایت کرده و از تمامی کارگران و زحمتشکان دعوت می‎کند تا به حمایت از کارگران “گروه ملی فولاد اهواز” برخاسته و دستگیری و تهاجم به تجمع کارگران را محکوم کنند.

سازمان فدائیان (اقلیت) رمز موفقیت کارگران را اتحاد می‎داند. کارگر متحد همه چیز، کارگر متفرق هیچ چیز.

گوشت گران، درمان گران، بنشن گران، بیکاری و حسرت نان، بپا بپا زحمتکشان.

زنده باد اتحاد و مبارزه کارگران علیه نظام سرمایه‎داری

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده ‌باد آزادی – زنده ‌باد سوسیالیسم

نابود باد نظام سرمایه‌داری

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۲خرداد ۱۳۹۷

کار- نان- آزادی- حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

 

POST A COMMENT.