کشتار وحشیانه فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل را محکوم می‌کنیم

۱۴ ماه مه برابر با ۲۴ اردیبهشت، در روزی که سران رژیم صهیونیستی به همراه دولت امپریالیست آمریکا گشایش سفارت آمریکا در اورشلیم (بیت‌المقدس) را، بدون اعتنا به اعتراضات مردم فلسطین و مخالفت‌های حتا نزدیک‌ترین متحدین امپریالیست خود، جشن می‌گرفتند، بار دیگر فلسطین به رنگ خون درآمد.

در این روز ارتش جنایتکار اسرائیل با استفاده از ابزارآلات جنگی به جنگ کسانی آمد که پرچم فلسطین را بدوش می‌کشیدند و مشت‌های خود را به هوا پرتاب کرده بودند. جوانانی که بزرگ‌ترین سلاح‌شان سنگ‌هایی بود که هرگز نمی‌توانست امنیت کسی را در مرزهایی با حصارهای امنیتی به‌خطر اندازد.

تا لحظه‌ی انتشار این اطلاعیه و براساس اعلام بسیاری از منابع خبری، ۵۲ فلسطینی توسط ارتش اسرائیل کشته و بیش از ۲ هزار تن نیز زخمی شده‌اند. در میان کشته‌شدگان دو کودک ۱۲ و ۱۴ ساله و مردی با صندلی چرخدار قرار دارند. دو خبرنگار نیز در میان زخمی شدگان هستند.

هم‌چنین در کرانه‌باختری رود اردن از جمله در شهرهای “بیت‌الحم” و “رام‌الله”، تظاهرات فلسطینیان با حمله وحشیانه‌ی ارتش اسرائیل روبرو گردید. بسیاری از فلسطینیان قصد داشتند از “رام‌الله” که مقر تشکیلات خودگران فلسطینی است، به سوی بیت‌المقدس (اورشلیم) راهپیمایی کنند که ارتش اسرائیل با خشونت مانع آن‌ها شد. در بیت‌المقدس شرقی نیز فلسطینیان دست به اعتصاب عمومی زده بودند. براساس برخی اخبار منتشره اعتراضاتی نیز در داخل اسرائیل شکل گرفت از جمله دانشگاه تل‌آویو امروز شاهد اعتراض صدها دانشجو بود.

مردم فلسطین به‌رغم ده‌ها سال مبارزه برای بدیهی‌ترین حق خود، هم‌چنان از حق تعیین سرنوشت خویش محروم هستند و اعتراضات آن‌ها در سکوت جهان سرمایه‌داری، وحشیانه به خون کشیده می‌شود.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن حمایت از مبارزات و حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خویش، سرکوب وحشیانه‌ی ارتش اسرائیل را محکوم می‌کند. جنایاتی که دولت آمریکا نیز به دلیل سیاست‌ها و حمایت‌های خود از رژیم نژادپرست و صهیونیستی حاکم بر اسرائیل در آن شریک است.

سازمان فدائیان (اقلیت) از متحدان واقعی مردم فلسطین، کارگران و دیگر ستم‌دیدگان در هر نقطه جهان، کمونیست‌ها و نیروهای مترقی و دمکرات می‌خواهد تا ضمن محکومیت شدید اقدامات دولت اسرائیل، حمایت خود را از حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت خویش – فوری و بدون هیچ‌گونه قید و شرطی – در اشکال گوناگون اعلام کرده و به صدای حق‌طلبانه‌ی مردم فلسطین در سراسر جهان تبدیل شوند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده‌باد آزادی – زنده‌باد سوسیالیسم

نابود باد نظام سرمایه‌داری

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

کار- نان- آزادی- حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

 

POST A COMMENT.