کشتار فلسطینی‌ها در نوار غزه را محکوم می‌کنیم

روز جمعه ۳۰ مارس، نوار غزه بار دیگر به حمام خون تبدیل شد. در این روز که فلسطینیان آن را “روز زمین” نام‌گذاری کرده‌اند، دست‌کم ۳۰ هزار فلسطینی، با خواسته‌هایی چون پایان اشغال سرزمین‌شان و زندگی در صلح و امنیت به تظاهرات مسالمت‌آمیز پرداخته بودند. اما، پیش از آن که تظاهرکنندگان به مرز اسرائیل نزدیک شوند، صدها تک‌تیرانداز اسرائیلی به شکار زنان و مردان بی‌سلاح فلسطینی در کمین نشسته بودند. پس از هشداری از سوی ارتش اسرائیل، که به زحمت شنیده می‌شد، دستور آتش داده شد. تعداد کشته‌گان فلسطینی تنها در روز اول تظاهراتی که قرار است ۶ هفته ادامه یابد، ۱۷ نفر و تعداد مجروحین ۱۴۰۰ نفر اعلام شده است.

دولت غاصب اسرائیل و حامیانش، ۷۰ سال پیش در ۱۵ ماه مه ۱۹۴۸ که “روز نکبت” نام گرفت، دولت اسرائیل را تآسیس کردند. از آن زمان تاکنون میلیون‌ها فلسطینی آواره شده، به زندان افکنده شده‌اند و به قتل رسیده‌اند. برای پایان بخشیدن به این وضعیت، همواره مبارزه‌ی فلسطینی‌ها به اشکال مختلف ادامه داشته است. تظاهرات روز جمعه تحت عنوان “رژه‌ی بازگشت” از “روز زمین”، ۳۰ مارس، آغاز شده و قرار است هر روز تا “روز نکبت” ادامه یابد.

فلسطینی‌ها طی دهه‌ها نشان داده‌اند که تا دست‌یابی به هدف‌شان که همانا تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای پیش از ۱۹۶۷ است، مبارزه را ادامه خواهند داد. آنان در این راه، بسیاری از توده‌های مردم سراسر دنیا، نیروهای آزادی‌خواه، چپ و کمونیست را در کنار خود دارند.

کمیته خارج از کشور سازمان فدائیان (اقلیت) نیز از خواسته‌های برحق فلسطینیان دفاع می‌کند و اقدامات اشغال‌گرانه و جنایتکارانه دولت اسرائیل، از جمله قتل‌عام اخیر تظاهرکنندگان فلسطینی را به شدت محکوم می‌کند.

 

زنده باد همبستگی بین‌المللی کارگران و زحمتکشان

نابود باد نظام سرمایه‌داری – برقرار باد سوسیالیسم

کمیته‌ی خارج از کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

۳۱ مارس ۲۰۱۸

POST A COMMENT.