یورش وحشیانه به زنان آزادی‌خواه و برابری‌طلب را محکوم می‌کنیم

امروز هشتم مارس روز جهانی زن، شماری از زنان و مردان آزادی‌خواه و برابری‌طلب در اعتراض به تبعیض جنسیتی و قوانین ارتجاعی و زن‌ستیزجمهوری اسلامی در برابر وزارت کار دست به تجمع زدند. مرتجعین حاکم که از تجمع اعتراضی زنان با خبر شده بودند، محل تجمع را به اشغال خود درآورده بودند. به‏رغم حضور گسترده نیروهای انتظامی و لباس‌شخصی‌ها، زنان که  شعارهایی چون “نه به تبعیض”، “نه به قوانین تبعیض‌آمیز” را در دست داشتند، سرودخوانان به اعتراض خود ادامه دادند. اما این اعتراض مسالمت‌آمیز مورد یورش وحشیانه و ضرب و شتم نیروهای سرکوب‌گر رژیم قرار گرفت. تعداد زیادی از اعتراض‌کنندگان بازداشت و به پلیس امنیت کلانتری گیشا و وزرا منتقل شدند.

 

جمهوری اسلامی که پاسدار شدیدترین نابرابری‌ها و تبعیضات جنسیتی‏ست، از هر تجمع و ابتکار عمل و مبارزه زنان علیه تبعیض جنسیتی وحشت دارد. خواه ابتکارعمل “دختران خیابان انقلاب” و مخالفت با حجاب اجباری باشد، خواه تجمع زنان در روز جهانی زن و اعتراض به تبعیض جنسیتی از جمله تبعیض و نابرابری در اشتغال و دستمزد.

 

در نظامی که رهبر آن مکرر و علنی گفته است و همین امروز هم تکرار کرد که زنان لازم نیست و نباید در تمام عرصه‌هایی که مردان فعالیت دارند، حضور داشته باشند، که زن بیش از یک وسیله برای تولید بچه و “مایه آرامش” مرد نیست و مهم‏ترین وظیفه‌اش “همسرداری‏ست”، روشن است زنانی را که فریاد اعتراض‏شان بلند است، زنانی که علیه این اراجیف و علیه حجاب اجباری و تبعیض جنسیتی به‏پا خاسته‌اند و خواهان نابودی تمام دستگاه حاکم و قوانین نکبت بار و زن‌ستیز آن هستند، برنمی‌تابد و علیه آنان  به قهر و سرکوب متوسل می‌شود.

 

جمهوری اسلامی مطمئن باشد که با این یورش‌ها و بازداشت و زندان نمی‌تواند خللی در اراده زنان آگاه برای نابودی نابرابری و ستم و تبعیض ایجاد کند. هیچ درجه‌ای از قهر و سرکوب و زندان، نمی‌تواند مسیر رو به رشد جنبش‌های اعتراضی را مسدود سازد.

 

سازمان فدائیان (اقلیت) یورش وحشیانه به تجمع‌کنندگان هشت مارس را قویاً محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط بازداشت‌شدگان است.

سازمان فدائیان (اقلیت)، ضمن گرامی‌داشت هشت مارس روز جهانی زن، از برابری کامل زن و مرد در تمام عرصه‌های اقتصادی سیاسی و اجتماعی دفاع می‌کند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۱۷ اسفند ۹۶

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

 

POST A COMMENT.