از اعتصابات و اعتراضات رو به گسترش کارگران حمایت کنیم

بیش از۵۰۰ تن از کارگران کارخانه‌های گروه ملی صنعتی فولاد ایران، به نمایندگی از ۴۰۰۰ کارگر شاغل در این واحد‌ها، در ششمین روز اعتصاب و تجمعات اعتراضی خود، صبح امروز از فلکه کیان پارس اهواز تا ساختمان استانداری دست به تظاهرات و راه‌پیمایی زدند و با تجمع در مقابل استانداری خوزستان، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. این کارگران روزهای گذشته نیز دست به تجمع و راه‌پیمایی زده و در محل نماز جمعه اهواز، تجمع و اعتراض گسترده‌ای را سازمان داده بودند. کارگران فولاد اهواز در اجتماعات اعتراضی خود شعارهای گوناگونی را سر دادند و از جمله می گفتند: “تا حق خود نگیرم- نمی‌رم نمی‌رم”. کارفرمای گروه ملی صنعتی فولاد، دستمزد آذر، دی و بهمن کارگران را پرداخت نکرده است.علاوه برآن به دلیل خودداری کارفرما از واریز حق بیمه کارگران به صندوق سازمان تأمین اجتماعی، دفترچه بیمه کارگران تمدید اعتبار نمی‌شود که این موضوع مشکلات زیادی را برای کارگران و خانواده ان‌ها در پی داشته است. کارگران مصمم‏اند تا دریافت معوقات مزدی و عیدی و پاداش و تحقق سایر مطالبات خود، به اعتصاب و تجمع ادامه دهند.

امروز همچنین رانندگان شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران، در ادامه سلسله اعتراضات و تجمعات خود که بیش از دو هفته ادامه یافته است، با روشن کردن چراغ اتوبوس‏ها به نشانه اعتراض، در شکل گسترده‌ای دست به اعتراض زدند. به‌رغم سنگ‌اندازی‌های مدیریت شرکت و عوامل آن، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوس‌رانی تهران و حومه، توانست اعتراض جمعی موفقی را سازمان دهد. کوشش مدیر سامانه هفت پی ار تی و همدستان مدیریت برای جلو گیری از آکسیون و ممانعت از روشن کردن چراغ اتوبوس‌ها نیز به جایی نرسید. کارگران شرکت واحد در این اقدام اعتراضی خواهان مطالبات خود از جمله بن، لباس کار و تسهیلات مسکن شدند.

اعتصابات، تجمعات و راه‌پیمایی‌های کارگری، به موارد فوق خلاصه نمی‌شود. همین امروز و هم‌زمان با اعتصاب و راه‌پیمایی  و اعتراض کارگران فولاد و کارگران شرکت واحد، کارگران در ده‌ها کارخانه و مؤسسه دیگر نیز دست به اعتصاب و تجمع و یا راه‌پیمایی زدند. تجمع اعتراضی کارگران و کارکنان پالایشگاه گاز ایلام، تجمع اعتراضی هم‌زمان کارگران “فولاد قزوین” و کارگران “آرمان شفق”، تجمع کارگران سامان کاشی بروجرد، شرکت فراورده‌های لبنی بینالود نیشابور، کارخانه روغن خوراکی سیرجان  تنها چند نمونه از مجموع اعتراضات و اعتصابات کارگری امروز است!

تمامی شواهد حاکی از گسترش اعتراضات و اعتصابات کارگری‏ست. سرمایه‌داران و دولت آن‌ها زورگویی و فشار علیه کارگران را به حد اعلا رسانده‌اند. اکثریت کارگران، معلمان و سایر زحمتکشان در زیر خط فقر زندگی می کنند. تلاش میلیون‌ها بیکار و جوانان تحصیل‌کرده برای کار و اشتغال به جائی نمی‌رسد. ثروت های جامعه وثمره دسترنج کارگران توسط مشتی دزد و غارت‌گربه یغما می‌رود. برای نجات از این وضعیت، راه دیگری در برابر کارگران و زحمتکشان نیست جز آن که با تشدید مبارزات خود، رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی را سرنگون سازند و با مستقر ساختن یک حکومت شورایی بر سرنوشت خود حاکم شوند.

سازمان فدائیان (اقلیت)، ازمبارزات و مطالبات کارگران کارخانه‌های گروه ملی صنعتی فولاد ایران حمایت می‌کند.

سازمان فدائیان (اقلیت)، از مبارزات و مطالبات کارگران شرکت واحد و تمام کارگران ایران حمایت می‌کند و همه کارگران را به تشدید مبارزه علیه رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی فرا می‌خواند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۶  اسفند ۹۶

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.