تهاجم دولت فاشیستی ترکیه به کانتون عفرین در سوریه را محکوم می‌کنیم!

دولت ترکیه در پی شکست‌های سیاست‌های داخلی و خارجی و از جمله سیاست‌های ائتلافی‌اش با کشورهای امپریالیستی و دولت‌های مرتجع منطقه، در اولین ساعات صبح روز شنبه حملات نظامی هوایی به کانتون عفرین در شمال غربی سوریه را به طور رسمی آغاز کرد. در اثر حملات هوایی ارتش ترکیه به این منطقه‌ی کردنشین، تاکنون ده‌ها تن از مردم غیرنظامی جان خود را از دست داده و مجروح شده‌اند. روز یکشنبه، نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد نیروهای زمینی ارتش این کشور وارد منطقه عفرین شده‌اند.

دولت ترکیه در حالی به بهانه “پاکسازی مرزهای ترکیه از تروریست‌های کرد” به این تجاوز نظامی دست زده است که خود با حمایت از اسلام‌گرایان مرتجع از جمله داعش در برافروختن آتش جنگ داخلی سوریه و استمرار آن نقش فعالی داشته است.

دولت‌های سرمایه‌داری غرب و روسیه که خود تحویل‌دهنده‌ی سلاح‌های مرگبار به دولت‌های فاشیستی و مرتجع در منطقه، از جمله ترکیه می‌باشند، در پی منافع سیاسی و اقتصادی خود بوده و در این رابطه یا سکوت کرده، یا به ابراز نگرانی بسنده کرده‌اند. اگرچه دولت فرانسه خواستار برگزاری جلسه‌ی شورای امنیت سازمان ملل شده است، اما تجربه بارها و بارها نشان داده، که این شورا تنها در خدمت چانه‌زنی بر سر منافع این یا آن دولت قرار دارد.

مردم عفرین، که اکنون زیر حملات هوایی و زمینی دولت ترکیه قرار دارند، نباید به هیچ نیرویی جز نیروی خود چشم داشته باشند، و همان‌گونه که طی دو روز گذشته نشان داده‌اند، با تمام قوا به دفاع قهرمانانه از هستی خود برخیزند.

کمیته‌ی خارج سازمان فدائیان (اقلیت)، تهاجم دولت فاشیستی ترکیه به کانتون عفرین و کشتار مردم را به شدت محکوم کرده و تمام انسان‌های آزاداندیش و نیروهای چپ و انقلابی را به همبستگی با مردم عفرین و مبارزه با سیاست‌های جنگ‌طلبانه و توسعه‌طلبانه‌ی دولت سرکوب‌گر ترکیه فرامی‌خواند.

زنده باد همبستگی بین‌المللی کارگران جهان

نابود باد سرمایه‌داری – زنده باد سوسیالیسم

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

٢٢ ژانویه ۲۰۱٨

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.