تکرار فاجعه کهریزک، اینبار در زندان اوین

سینا قنبری، یکی از بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی جوانان و توده‌های مبارز و آزادی‌خواه توسط بازجویان جنایتکار جمهوری اسلامی در قرنطینه زندان اوین به قتل رسید. سینا قنبری جوان ۲۲ ساله، از جمله میلیون‌ها جوان بیکار و سرخورده‌ای بود که به دلیل حضور در اعتراضات خیابانیِ پرشور و گسترده جوانان و مردم آزادی‌خواه، توسط نیروی انتظامی بازداشت شد و چند روز پس از دستگیری زیر شکنجه به قتل رسید. امروز ۱۸ دی ماه، شکنجه‌گران اوین پس از چند روز سکوت، با سراسیمگی خبر جان باختن سینا قنبری را تحت عنوان “خودکُشی” اعلام کردند.

خبر جان باختن سینا قنبری تحت عنوان جعلی “خودکُشی” در شرایطی توسط جانیان و آدم‌کشان جمهوری اسلامی اعلام گردیده است، که پیش از این “کمیته پیگیری بازداشت‌های دی ماه۹۶” به نقل از زندانیان آزاد شده، خبر داده بود که سینا قنبری “که چند روزی در قرنطینه زندان اوین در بازداشت بود، به دلایل نامعلومی جان سپرده است”.

به قتل رسیدن سینای جوان در شکنجه‌گاه اوین که از آن به عنوان  قرنطینه نام برده می‌شود، یادآور کشته شدن محسن روح‌الامینی، امیر جوادی‌فر، محمد کامرانی و رامین آقازاده قهرمانی در بازداشت‌گاه کهریزک است. جوانانی که در رویدادهای پس از انتخابات فرمایشی ریاست جمهوری ۱۳۸۸، دستگیر و پس از انتقال به بازداشتگاه  کهریزک، زیر شکنجه‌های مرگ‌آور آدم‌کشان جمهوری اسلامی جان خود را از دست دادند.

مرگ سینا قنبری و اعلام مفقود شدن “اشکان آبسواران” پس از دستگیری، یک هشدار جدی برای در خطر بودن جان همه دستگیرشدگان روزهای اخیر است. خطری که سازمان فدائیان (اقلیت) پیش از این در ۱۴ دی ماه، طی اطلاعیه‌ای نسبت به آن هشدار داد و اعلام کرد: “جان دستگیرشدگان اعتراضات اخیر در خطر است”. جان باختن “سینا قنبری” در شکنجه‌گاه اوین، هم اینک هشدار سازمان ما را جدی‌تر کرده است.

کارگران، جوانان سلحشور، مردم مبارز و توده‌های به‌پا خاسته!

به یاری دستگیرشدگان به‌پا خیزیم و نگذاریم ماجرای بازداشتگاه کهریزک بیش از این در زندان اوین تکرار شود. اگر به اعتراض برنخیزیم، اگر عرصه را بر آدم‌کشان و شکنجه‌گران جمهوری اسلامی تنگ و تنگ‌تر نکنیم، بازداشت‌شدگان دیگری به سرنوشت سینا قنبری دچار می‌شوند.

آدم‌کشان جمهوری اسلامی طی ۳۸ سال گذشته همواره نشان داده‌اند که برای منکوب کردن توده‌ها و ایجاد رعب و وحشت در جامعه، قبل از هر چیز به سر وقت زندانیان و بازداشت‌شدگان می‌روند. بازداشت‌شدگان روزهای اخیر، اولین قربانیان اعمال جنون‌آمیز بازجویان شکنجه‌گر و سیستم قضایی فاسد جمهوری اسلامی هستند. به یاری آنان بشتابیم و برای آزادی آنان، دست به اقدامات اعتراض‌آمیز همه‌جانبه بزنیم. با خانواده‌های آنان در جلوی زندان‌ها و مکان‌های بازداشتی، برای آزادی بی قید و شرط آنان، هم‌گام و هم‌صدا شویم.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن همدردی عمیق با خانواده سینا قنبری، مصرانه اعلام می‌کند که جمهوری اسلامی و بازجویان شکنجه‌گرش قاتل سینای جوان هستند.

سازمان فدائیان (اقلیت)، ضمن محکومیت و ابراز تنفر عمیق از جنایات جمهوری اسلامی، بار دیگر بر آزادی فوری و بی قید و شرط همه  بازداشت‌شدگان تاکید دارد.

سرنگون باد جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

نابود باد نظام سرمایه داری

سازمان فدائیان(اقلیت)

۱۸ دی ماه ۱۳۹۶

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

 

 

 

POST A COMMENT.