جان دستگیرشدگان اعتراضات اخیر در خطر است

کارگران، مردم مبارز ایران و توده های بپا خاسته!

جان دستگیرشدگان اعتراضات اخیر در خطر است. جنایتکاران جمهوری اسلامی طی ۳۸ سال گذشته بارها و بارها نشان داده اند که در مواجهه با اعتراضات وسیع توده ای، برای منکوب کردن توده ها و ایجاد رعب و وحشت در جامعه، قبل از هر چیز به سر وقت زندانیان می روند. زندانیان اولین قربانیان اعمال جنون آمیز دستگاه قضایی هیئت حاکمه ایران هستند. به یاری آنان بشتابیم و برای آزادی بازداشت شدگان روزهای اخیر، صدای رسای آنان باشیم. با خانواده های آنان در جلوی زندان ها و مکان های بازداشتی، برای آزادی بی قید و شرط آنان، همگام و هم صدا شویم.

همه شواهد حاکی از آن است که هیئت حاکمه ایران سرکوب عریان جوانان و توده های بپا خاسته را در دستور کار خود قرار داده است. نقطه آغاز این خطر، سخنرانی نفرت انگیز خامنه ای در روز سه شنبه ۱۲ دیماه بود. خامنه ای با انکار خیزش قهرمانانه توده های جان به لب رسیده مردم که آنرا یکسره وابسته به “دشمنان” ایران خواند، عملا دستور سرکوب و اعدام دستگیرشدگان را برای دستگاه قضایی و دیگر نهادهای هیئت حاکمه ایران صادر کرد.

یک روز پس از سخنرانی خامنه ای، محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، جنبش وسیع مردم ایران را “فتنه” نامید و به دنبال آن با گزافه گویی پایان “فتنه ۹۶” را اعلام کرد. امروز پنجشنبه ۱۴ دی نیز، رحمانی فضلی وزیر کشور کابینه روحانی، علت تداوم خیزش قهرمانانه جوانان و توده های تحت ستم را “سطح تعامل و مدارای بالای نظام” نسبت به توده های بپا خاسته اعلام کرد.

یاوه سرایی رحمانی فضلی در مورد “تعامل و مدارای بالای نظام” نسبت به اعتراضات خیابانی در شرایطی است که طبق آمارهای رسمی تاکنون دست کم ۲۱ نفر توسط نیروهای جنایتکار جمهوری اسلامی به قتل رسیده اند و ۱۲۰۰ نفر نیز بازداشت شده اند. گزارش های غیر دولتی اما، از بازداشت حدود ۲ هزار نفر در شهرهای مختلف ایران خبر می دهند. علاوه بر اینها، دستگیری خانه به خانه تعدادی از دانشجویان مبارز نیز شروع شده است.

مسئولان جمهوری اسلامی در شرایطی به چنین یاوه سرایی ها روی آورده اند، که خیزش انقلابی توده های سلحشور مردم ایران طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز در شهرهای تهران، ایلام، کازرون، سبزوار، خرم آباد، دهلران، اهواز، دزفول، گوهردشت، مسجد سلیمان، اصفهان، نوشهر و آمل با طنین شعار “مرگ بر خامنه ای” ادامه داشته است.

مردم مبارز ایران ، جوانان سلحشور!

مواضع اعلام شده روزهای اخیر مسئولان جنایتکار جمهوری اسلامی و به طور اخص سخنان رحمانی فضلی وزیر کشور که علت تداوم اعتراضات مردم ایران را “سطح تعامل و مدارای بالای نظام” دانسته است، تماما گویای این است که جانیان جمهوری اسلامی برای ارعاب توده های معترض، خیز برداشته اند. شکنجه های مرگ آفرین، اعتراف گیری های کذایی و پیامد آن اعدام تعدادی از دستگیرشدگان، جدی ترین خطری است که هم اینک انبوه بازداشت شدگان را تهدید می کند. به یاری آنان بشتابیم و با اعتراضات وسیع خود، دست در دست خانواده های دستگیرشدگان در هر مکانی که آنان بازداشت و زندانی هستند، مانع از هر گونه تعرض و اقدام جنایتکارانه جمهوری اسلامی علیه آنان شویم.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن هشدار جدی نسبت به خطر قریب الوقوع اعدام دستگیرشدگان روزهای اخیر، جمهوری اسلامی را مسئول مستقیم حفظ سلامت جسم و جان همه بازداشت شدگان می داند.

سازمان فدائیان (اقلیت) با محکومیت شدید و اعلام انزجار عمیق خود از دستگیری، سرکوب و کشتار توده های بپاخاسته مردم ایران، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط همه بازداشت شدگان است.

سرنگون باد جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

نابود باد نظام سرمایه داری

سازمان فدائیان(اقلیت)

۱۴ دیماه ۱۳۹۶

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

 

 

 

 

 

POST A COMMENT.