یاوه گویی های خامنه‌ای علیه توده‌های مردم ایران

در ششمین روز از اعتراضات همگانی مردم ایران، خامنه‌ای سکوت خود را شکست و در سخنانی نفرت انگیز مبارزات عمومی توده‌ها علیه فقر و بیکاری، دزدی و اختلاس، سرکوب، بی حقوقی و بیعدالتی حاکم بر جامعه را، یکسره وابسته به “دشمنان” ایران خواند.

او در “دیدار هفتگی خود با خانواده شهدای جنگ” که امروز سه شنبه ۱۲ دی برگزار شد، گفت: “در قضایای روزهای اخیر، دشمنان ایران با ابزارهای گوناگون در اختیارشان از جمله پول، سلاح، سیاست و دستگاه امنیتی هم پیمان شدند تا برای نظام اسلامی مشکل ایجاد کنند”.

رهبر جمهوری اسلامی در شرایطی این چنین به یاوه گویی نشسته است، که شعار “مرگ بر خامنه‌ای” طی چند روز گذشته در فضای ده‌ها شهر ایران  طنین انداز شده است. اینگونه سخنان سخیف و مشمئز کننده خامنه‌ای، یادآور گزافه گویی های ارتشبد ازهاری نخست وزیر حکومت نظامی رژیم مستبد شاه در دوران انقلاب ۵۷ است. ازهاری  در واکنش به توده‌های معترض که شعار “مرگ بر شاه”  را در خیابان‌ها سر می‌دادند، می‌گفت، نوارهای مرگ بر شاه را در پشت بام‌ها گذاشته‌اند تا وانمود کنند که مردم مخالف شاه هستند. توده‌های میلیونی مردم ایران نیز روز بعد، با فریادهای کوبنده مرگ برشاه جواب یاوه گویی های ازهاری را اینگونه دادند: “ازهاری بیچاره، بازم میگی نواره، نوار که پا نداره”.

سرنوشت خامنه‌ای نیز هرگز جدای از سرنوشت دیگر دیکتاتورها نیست. سخنان و سرنوشت همه مستبدان و دیکتاتورهای ادوار مختلف تاریخ همواره مشابه هم بوده است، و فرقی هم نمی‌کند که در کجا و چه دورانی حکمروایی کرده و یا می‌کنند. حاکمان مستبد، همیشه نسبت به صدای اعتراض توده‌های مردم، کور و کر هستند. آنان، فقط زمانی صدای اعتراض به حق مردم را می‌شنوند، که دیگر فرصتی برایشان جهت ماندن و حکمروایی باقی نمانده است.

خامنه‌ای که خود یکی از اصلی‌ترین نماد دزدی، تبهکاری، سرکوب، بی حقوقی و کشتار وسیع توده‌های مردم ایران است، به جای دیدن اینهمه فساد و ویرانی حاکم بر کشور که حاصل حاکمیت نظام منفور جمهوری اسلامی است، به جای دیدن اینهمه فقر و فلاکتی که کارگران و توده‌های زحمتکش را در چنبره خود گرفته است و دقیقاً همین وضعیت موجود است که آنان را به اعتراضات وسیع خیابانی و سر دادن شعار نان، کار، آزادی و  “مرگ بر خامنه‌ای” کشانده است، از اساس منکر اعتراضات توده‌های مردم شده و با اعلام اینکه: “دشمن همواره منتظر فرصت و رخنه برای ورود و ضربه زدن به ملت ایران بوده است، “دشمنان” را مسئول خیزش عمومی توده‌های مردم ایران معرفی کرد. این بدان معناست که نظام جمهوری اسلامی هیچ حقی برای توده‌های مردم ایران قائل نبوده و نیست. سخنان امروز خامنه‌ای به صریح‌ترین وجه ممکن ریاکاری‌های دولت را آشکار و بی پرده سرکوب جنبش عمومی مردم ایران را در دستور کار هیئت حاکمه ایران قرار داد.

پاسخ توده‌های بپاخاسته و معترض، به اینگونه یاوه گویی های سخیف خامنه‌ای که توهینی آشکار به کارگران و توده‌های رنجدیده مردم ایران است، فقط و فقط در میدان مبارزه و با گسترش اعتراضات و اعتصابات عمومی میسر است.

سازمان فدائیان (اقلیت) در این برهه حساس و تاریخی، برای وادار کردن رژیم به عقب نشینی و دادن پاسخی درخور به یاوه گویی های خامنه‌ای، شروع اعتصابات عمومی و به طور اخص اقدام و گسترش اعتصابات کارگری را یگانه راه حمایت عملی از خیزش عمومی توده‌های مردم ایران می‌داند.

سرنگون باد جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

نابود باد نظام سرمایه داری

سازمان فدائیان(اقلیت)

۱۲ دیماه ۱۳۹۶

POST A COMMENT.