زنده باد اتحاد و اعتراضات عمومی توده‌های زحمتکش مردم ایران

روز پنجشنبه هفتم دی ماه، توده‌های فقرزده مردم ایران طی تظاهرات و راهپیمایی‌های گسترده‌ای در تعدادی از شهرهای ایران از جمله شهرهای مشهد، نیشابور، بیرجند، کاشمر، بوشهر، شاهرود، چاه‌بهار و گناوه علیه گرانی، فقر، بیکاری، دزدی، اختلاس و سرکوب و ستمی که جمهوری اسلامی طی ۳۸ سال بر آنان روا داشته، دست به اعتراض زدند. متعاقب اعتراضات گسترده روز گذشته، امروز جمعه هشتم دی ماه نیز تعداد وسیع‌تری از شهرهای ایران از جمله شیراز و کرمانشاه و دیگر شهرهای ایران علیه ستم‌گری‌های جمهوری اسلامی به راهپیمایی و تظاهرات روی آوردند. اعتراضات وسیع توده‌های مردم فقرزده ایران طی دو روز اخیر بیان‌گر این واقعیت است که توده‌های مردم ایران دیگر از فقر، فلاکت، بیکاری، بیداد و سرکوب‌گری‌های جمهوری اسلامی جان‌شان به لب رسیده است.

تظاهرات روز پنجشنبه که با عنوان “نه به گرانی” و با شعارهایی همانند “پلیس، برو دزد بگیر”، “ملت ما بیدار است، از دزدی بیزار است”، “یه اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه”، شروع شده بود، در پی حمله نیروهای انتظامی و امنیتی به تظاهرات مردم رنج کشیده به‌ویژه پس از یورش پلیس با ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور به تظاهرات وسیع توده‌های مردم مشهد به سرعت به شعارهای سیاسی علیه هیئت حاکمه ایران تبدیل شد. شعارهای “نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم” نشان از اراده جمعی مردم برای مقابله با سرکوب‌گران بود و شعارهای “مرگ بر روحانی”، “مرگ بر دیکتاتور” و مهم‌تر از همه شعار “دین رو پله کردید، مردمو ذله کردید” نشان از عمق انزجار توده‌های ستم‌دیده و مردم رنج‌کشیده از جمهوری اسلامی و نفرت آنان از دولت مذهبی حاکم بر ایران است.

تظاهرات امروز هشتم دی ماه که نسبت به دیروز در شهرهای بیش‌تری شکل گرفت و با شعار محوری “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست” در بعضی از شهرهای ایران ابعاد وسیع‌تری به خود گرفت. اعتراضات گسترده مردم کرمانشاه علیه گرانی، فقر و فجایع حاصل از زلزله و بی‌توجهی مسئولان جمهوری اسلامی در فراهم ساختن امکانات اولیه و اسکان دادن به مردم بی‌خانمان و زلزله‌زده شهر با موجی از خشم و بیزاری همراه بود. مردم معترض کرمانشاه با سر دادن شعارهایی مانند “یا مرگ یا آزادی”، “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” و “مرگ بر دیکتاتور” و نیز با پائین کشیدن بنرهای حکومتی خشم و انزجار خود را نسبت به طبقه حاکم و زمام‌داران حکومتی نشان دادند. در اعتراضات کرمانشاه، به رغم یورش یگان‌های ویژه و حمله نیروهای سرکوب‌گر، توده‌های معترض تا این لحظه با وسعت بیش‌تری به اعتراضات خود ادامه داده‌اند.

اعتراضات و تظاهرات گسترده دو روز اخیر توده‌های ستم‌دیده مردم ایران، علاوه بر عمق انزجار مردم از هیئت حاکمه ایران، نشان‌دهنده این واقعیت است که توازن قوا به نفع طبقه کارگر و به نفع توده‌های زحمتکش و جان به لب رسیده در حال تغییر است. همچنان که سازمان فدائیان (اقلیت) در سرمقاله کار شماره ۷۵۶ به تبیین این تغییر شرایط در جامعه پرداخت، همه شواهد نشان می‌دهد که این بر هم خوردن توازن قوا و تغییر شرایط به نفع طبقه کارگر و توده‌های زحمتکش ایران هم اینک به شکل محسوس‌تری در جامعه بازتاب یافته است.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن حمایت از تظاهرات و مطالبات عمومی توده‌های مردم ایران، همگان را به شرکت و حضور فعال در اعتراضات توده‌ای فرا می‌خواند.

سازمان فدائیان (اقلیت) با چشم‌انداز گسترش اعتراضات توده‌ها و عمومی شدن آن در جامعه، طبقه کارگر و توده‌های زحمتکش سراسر ایران را به برپائی اعتصابات، برای تقویت تظاهرات توده‌ای شهرهای مختلف، فرا می‌خواند.

 

سرنگون باد جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

نابود باد نظام سرمایه‌داری

سازمان فدائیان(اقلیت)

۸ دی ماه ۱۳۹۶

متن کامل در فرمت پی دی اف

 

POST A COMMENT.