برای آزادی فوری و بی قید و شرط رضا شهابی و دیگر کارگران زندانی و زندانیان اعتصابی بپا خیزیم!

فراخوان!

کارگران و زحمتکشان! نیروهای انقلابی! انسان‌های آزاده و مترقی!

رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی، نه تنها با قوانین ضد کارگری خود، به طور مداوم به نفع سرمایه داران، به استثمار شدید کارگران در ایران جنبه‌ی قانونی می دهد، بلکه با نیروهای امنیتی و پلیس به کارگران وحشیانه حمله کرده و آنان را ضرب و شتم و دستگیر می‌کند. قوه‌ی قضائیه‌ی جمهوری اسلامی این سرکوب سیستماتیک را تکمیل کرده و برای کارگران، مجازات‌های نقدی، حبس و شلاق تعیین می‌کند. خشونت این رژیم جنایتکار حتی در حالی که کارگرانی مانند رضا شهابی، عضو هیات مدیره‌ی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، به بند کشیده می‌شود، نیز پایان نمی‌یابد و در زندان انواع و اقسام شکنجه‌های روانی و جسمی که عدم رسیدگی پزشکی به زندانیان بیمار از جمله این شکنجه‌ها می‌باشد، ادامه می‌یابد.

رضا شهابی که تنها به جرم دفاع از خواسته‌ها و مطالبات خود و دیگر همکارانش به بند کشیده شده است، نه تنها پس از پایان محکومیت خود آزاد نگردید، بلکه دادستانی، یک سال و پنج ماه دیگر نیز به حکم او افزود. وی به همین دلیل به مدت ۵۰  روز اقدام به  اعتصاب غذا کرد. در حالی که اعتصاب غذای وی اکنون  به طور مشروط پایان یافته، اما با توجه به عدم رسیدگی پزشکی در زندان، وضعیت جسمانی‌اش به طور بحرانی و خطرناکی وخیم‌تر شده است.

رضا شهابی، اولین کارگر زندانی در ایران نیست و تحت حکومت رژیم جمهوری اسلامی آخرین نیز نخواهد بود. چرا که کارگری که حتی دستمزد زحمت طاقت‌فرسای خود را نمی‌گیرد یا با تاخیر می‌گیرد، کارگری که ناچار است به قراردادهای سفید امضا تن دهد، امنیت شغلی ندارد و به دلیل عدم وجود ایمنی در محل کار، هر لحظه در معرض معلولیت یا مرگ قرار می‌گیرد، کارگری که حق ندارد تشکل‌های مستقل خود را تشکیل دهد، چاره‌ای جز اعتراض و مبارزه ندارد.

برای حمایت از مبارزات کارگران ایران  به پا خیزیم و آنچه در توان داریم به کار بندیم تا صدای اعتراض آنان در جهان بپیچد و حساسیت افکار عمومی را برانگیزد.

از این روی، کمیته‌ی خارج سازمان فدائیان (اقلیت) برای برگزاری اکسیون‌های اعتراضی و جمع‌آوری امضا فراخوان می‌دهد. شعار اصلی این اکسیون‌ها، آزادی فوری و بی قید و شرط رضا شهابی و دیگر کارگران زندانی و هدف اصلی آن اطلاع‌رسانی و جلب حمایت کارگران و زحمتکشان، نیروهای انقلابی و انسان‌های آزاده در سراسر جهان می‌باشد.

زنده باد همبستگی جهانی کارگران و زحمتکشان!

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی!  برقرار باد حکومت شورایی!

زنده باد سوسیالیسم!

کمیته خارج سازمان فدائیان (اقلیت)

۴ اکتبر ٢٠١٧

POST A COMMENT.