گزارشی از مراسم یادمان جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم در دهه شصت – ونکوور – کانادا

در تاریخ شنبه ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۷ مراسم یادمان کشتار زندانیان سیاسی دهه شصت توسط “کمیته یادمان  جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم” که با سازماندهی و همکاری نیروهای چپ و آزادیخواه شهر ونکوور تشکیل شده بود، در سالن کتابخانه مرکزی این شهر برگزار گردید.

در این برنامه ضمن خواندن پیام کمیته، سحر محمدی حقوق دان و از خانواده پنج جانباخته دهه شصت و سپس مسعود رئوف زندانی سیاسی سابق، کارگردان و تهیه کننده فیلم بحث و سخنرانی داشتند.

در این مراسم نمایش فیلم مستندی از مسعود رئوف بنام “باغی هست” به نمایش در آمد که روند و چگونگی آغاز سرکوب و کشتار و کار فرهنگ سازی اسلامی را از بدو به قدرت رسیدن رژیم جمهوری اسلامی که بر مردم سراسر کشور و جامعه تحمیل شده بود، بخوبی به نمایش در آورد.

همچنین در طول برنامه شعر خوانی توسط مجید میرزائی، اجرای رقص با هنرنمائی فرشته ذاکری و ترانه سرودهائی توسط اردوان زیبرم اجرا گردید که مورد توجه و استقبال  گسترده شرکت کنندگان حاضر در مراسم یادمان قرار گرفت.

مراسم که با عکس و پوستر جانفشانان راه آزادی و سوسیالیسم تزئین شده بود، بهمراه نمایشگاهی از نقاشی های شهره قنبری از زندانیان سیاسی سابق که شامل آثاری از کشتارگاه های رژیم را به تصویر کشیده بود و نیز میزهای کتاب سازمانها و نیروهای چپ و انقلابی شهر ،شعارهای مرگ بر جمهوری اسلامی، زنده باد آزادی، نه میبخشیم و نه فراموش میکنیم، زندانی سیاسی آزاد باید گردد بر روی دیوارهای سالن، به برنامه غنا میبخشید.

 

POST A COMMENT.