چهل کارگر مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه به دادگاه فراخوانده شدند

اقدامات سرکوبگرانه دستگاه پلیسی- امنیتی و قضائی رژیم جمهوری اسلامی علیه کارگران مبارزه نیشکرهفت تپه ادامه دارد.

در پی اعتراضات چند هفته گذشته کارگران نیشکر هفت‌تپه برای تحقق مطالبات معوقه خود که به سرکوب وحشیانه و بازداشت گروهی از کارگران انجامید، دستگاه قضائی جمهوری اسلامی، گروه دیگری از کارگران را به دادگاه فراخوانده است.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه اعلام کرده است که “چهل کارگر دیگر توسط شعبه اول دادیاری دادگستری شوش احضار شده‌اند. این کارگران بایستی روز یکشنبه، ۱۵ مرداد، ساعت هشت صبح در دادگاه حضور یابند. اتهام اولیه محرک، ذکرشده است. طبق اطلاعات رسیده، این اسامی توسط مدیرعامل شرکت، سیامک افشار، و با همکاری حراست، تهیه‌شده و به دادگستری شوش ارسال گردیده است”

در چند روز گذشته، تعدادی از کارگران که بازداشت‌شده بودند، به قید وثیقه آزاد شدند. اکنون اما چهل کارگر با اتهام محرک به دادگاه فراخواند شده‌اند. تحریک، اتهام جعلی پاسداران نظم ستمگرانه سرمایه‌داری علیه کارگرانی است که برای تحقق مطالبات بر حق خود به مبارزه برخاسته‌اند. فراخواندن کارگران به دادگاه و طرح اتهامات جعلی ، فقط ترس و وحشت رژیم را از بیداری میلیون‌ها کارگر در سراسر ایران بازتاب می‌دهد.

این اتهامات، اما نمی‌توانند کارگرانی را که چندین ماه دستمزد و دیگر مطالبات آن‌ها به تعویق افتاده و خانواده‌های آن‌ها در فقر و گرسنگی به سر می‌برند، مرعوب سازد. بالعکس به آن‌ها می‌آموزد که تمام دستگاه دولتی حاکم بر ایران، پاسدار منافع سرمایه‌داران و دشمن آشتی‌ناپذیر کارگران است. کارگران می‌آموزند که برای نجات قطعی از وضعیت فاجعه‌بار موجود باید مبارزه خود را تشدید کنند، هرچه بیشتر متشکل شوند، در مقیاس سرا سری متحد شوند و تمام نظم موجود را براندازند.

کارگران نیشکر هفت‌تپه تنها نیستند. در سراسر ایران همه‌روزه کارگران واحدهای تولیدی و خدماتی مختلف علیه این نظم ضد انسانی و ضد کارگری در حال نبردند. چندان طول نخواهد کشید که این جویبارهای بی‌شمار مبارزه کارگری در یک سیل بنیان‌کن به هم بپیوندند و بساط تمام نظم ستمگرانه موجود را جمع کنند.

سازمان فدائیان(اقلیت) اقدامات سرکوبگرانه رژیم حاکم بر ایران را علیه کارگران شدیداً محکوم می‌کند. و بار دیگر خواستار تحقق فوری مطالبات کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه است.

سازمان فدائیان(اقلیت) هم‌صدا با سندیکای نیشکر هفت‌تپه، احضار کارگران هفت‌تپه و هرگونه پرونده‌سازی، اتهامات امنیتی و قضائی علیه آن‌ها و عموم کارگران را در سراسر ایران، محکوم می‌کند و خواهان لغو کلیه این اتهامات است.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده‌باد آزادی – زنده‌باد سوسیالیسم

نابود باد نظام سرمایه‌داری

سازمان فدائیان (اقلیت)

١۴ مردادماه ١٣٩۶

کار- نان- آزادی- حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.